woensdag 25 april 2012

Werk&Zwanger

Bij de lunch op mijn werk zat ik met 3 vrouwen te keuvelen over zwangerschap. Eentje was voor de 3de keer zwanger en de ander was net terug van zwangerschapsverlof. 

De eerste is echt een power-lady in het bedrijf en timmert snel aan haar haar carrière. Tijdens haar eerste zwangerschap is ze gepromoveerd tot manager en tijdens haar tweede zwangerschap zat ze alweer een stap hoger (op directeurs niveau). Er was even sprake dat ze uit het bedrijf gezet zou worden in haar tweede zwangerschapsverlof, maar dat heeft ze weten te ondervangen door naar een andere afdeling te verhuizen.

De andere dame, is gelijk na haar zwangerschapsverlof een nieuwe baan aangegaan binnen het bedrijf. Ze had het naar haar zin, alleen was ze toe aan iets nieuws. Die kans kreeg ze.

Het kan ook anders gaan. Nog niet zo lang geleden kwam er een nieuwe marketing directeur werken in mijn bedrijf. Ongeveer het eerste wat hij deed was alle zwangere dames op managers niveau ontslaan. Opeens waren ze niet capabel meer.

Ik heb het gevoel 'vast' te zitten op mijn werk. De rol van mijn afdeling waar ik al jaren werk, is net veranderd. Ik voel me helemaal niet thuis in deze nieuwe rol. Ik kan mijn kennis en ervaring niet gebruiken en al helemaal niet meer groeien. Het hele bedrijf wordt gereorganiseerd en er vallen op dit moment een hoop koppen op hoog niveau. Er staat nogal wat te veranderen, maar dat zal niet meer gebeuren voor mijn zwangerschapsverlof. Daarnaast heb ik een manager die heel relaxt is over mijn zwangerschap, maar me absoluut geen belangrijke of leuke projecten meer geeft.

Daarom heb ik mezelf als doel gesteld me te ontplooien op andere vlakken en alvast mijn CV en linkedin op te vijzelen. Aan het einde van mijn zwangerschapsverlof wil ik serieus op zoek gaan naar een nieuwe baan. De enige vrees die ik daarbij heb, is dat ik hoop de discipline te hebben om dit daadwerkelijk te doen. Het schijnt dat het leven van een jonge moeder nogal hectisch en druk is. Maar ja, if they can do it...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten