dinsdag 3 april 2012

Zwangerschapscursus

Mijn zus vond mijn zwangerschapsyoga maar niets. Om in beweging te blijven, heb ik iedere vrijdag yoga voor zwangeren. Het is een gemengd clubje vrouwen die tussen de 13 en 36 weken zwanger zijn. Gelukkig zijn de lessen niet te zweverig. Een aardige yogalerares vertelt ons hoe we moeten ontspannen, hoe onze mannen onze voeten kunnen masseren en we doen nog wat yogaoefeningen.

'Dat is niet genoeg' zei mijn wijze zus, zelf moeder van 2 kinderen. Ik moest me voorbereiden op de bevalling met dames die rond dezelfde tijd als ik uitgerekend zijn. Het is goed dat ze het zei, want dat dit nodig/handig was, had ik gemist. Mijn verloskundige heeft me gewezen op kraamzorg, kinderopvang en kind-erkenning, maar ze had me niets verteld over me voorbereiden op de bevalling. Gek eigenlijk.

Na flink wat zoekopdrachten op het internet, had ik een cursus gevonden die me daadwerkelijk zou voorbereiden op de bevalling. Ik stuurden een mail om me aan te melden. Een dame reageerde en schreef dat ik einde zomer uitgerekend ben en dat er geen cursussen in de zomer gegeven worden. Alle ambtenaren zijn dan met vakantie. Daar eindigde de mail. Geen alternatieven, geen andere opties. Ik kreeg het benauwd; moest ik onvoorbereid de bevalling in omdat ik in de zomer uitgerekend ben? Vette pech, moet je maar beter plannen...Dus belde ik met het cursusbureau. Uiteindelijk zijn we op een cursus uitgekomen in de buurt, die voor mij wat vroeg begint.

We starten begin mei. Daarnaast ga ik door met de zwangerschapsyoga. Bijelkaar moet dat voorbereiding genoeg zijn :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten