donderdag 5 juli 2012

Vernoemen

Wat vind ik het lastig om een naam te bepalen voor onze kleine! Onze eisenlijst is ook niet gering. Uiteraard willen we dat het een mooie naam is, internationaal goed ligt, krachtig/pittig, het liefst kort, een bestaande naam (dus geen verzonnen klanken bijelkaar en dat een naam noemen), een lieve verkorting heeft voor de babyjaren, niet in de top 10 staat en ook nog niet in onze omgeving voorkomt. Zo, bescheiden lijstje, he :).

Van de week heeft mijn zus een deal met ons afgedwongen. Als de baby op haar verjaardag komt, dan zullen we haar vernoemen. Ik ben namelijk op haar verjaardag uitgerekend en ze was in een jolige bui. Het schijnt dat 5% daadwerkelijk op de uitgerekende datum bevalt, dus de kans dat de deal van kracht komt, is niet heel groot. Jammer eigenlijk. Ze heeft een mooie naam en dan ben ik van mijn dilemma af!

Ook weet ik nog niet of we haar de namen van de omas meegeven. Mijn zussen hebben dat wel gedaan. Mijn schoonmoeder zou het zeker waarderen. Zelf heeft ze haar kinderen ook vernoemd, mijn ouders weer niet. Lastig allemaal.

Ik heb nog 8 weken en dan zullen we toch echt een naam moeten hebben. Hoewel, grieken geven pas een naam bij de doop en tot die tijd heet de baby gewoon baby.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten