woensdag 4 juli 2012

Vlekken

Vandaag zat ik om mijn werk voor de computer toen ik weer witte vlekken voor mijn ogen kreeg. Ik bedoel niet kleine vlekjes, maar echt lichtflitjes die het onmogelijk maken dat ik nog iets kan lezen op mijn computerscherm. De letters danste voor mijn ogen. Het gekke was dat ik dit gisteren ook al een paar keer had gehad. Na een kwartiertje verdwijnen ze weer.

Ik vond het best raar dus ging ik googlen op vlekken en zwanger. Daar kwam ik al snel verhalen tegen dat het een HELLP kenmerk was. O, jee! Acute HELLP kan dodelijk zijn voor moeder en kind, dus ik schoot een beetje in de paniek modus.

Voor de zekerheid heb ik een email gestuurd naar de verloskundige. Gelukkig stelde ze me vrij snel al weer gerust. Bij HELLP voel je je echt beroerd en zijn er tal van andere kenmerken, zoals tintelende handen, bandpijn en misselijk. 1 kenmerk op zich is dus geen aanleiding om te denken dat je HELLP hebt.

Ik heb het mezelf vandaag bijhoorlijk spannend gemaakt. Ik ben wel blij dat ik een check bij de verloskundige heb gedaan. Daar zijn ze voor, tenslotte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten