maandag 7 mei 2012

8kilo zwaarder

Ik ben al 8 kilo aangekomen. De weegschaal bij de verloskundige gaf zelfs een vermeerdering van 10 kilo aan. Ik kan er niet aan wennen. Ik kijk neer op de cijfers van de weegschaal en ik herken mezelf totaal niet. Nog nooit ben ik zo zwaar geweest.

Meestal weeg ik rond de 60 kilo. Dat is al jaren zo. Om nu 10 kilo meer op de teller zien staan, is even slikken. Gemiddeld komt een vrouw 12 kilo aan tijdens een zwangerschap. Als ik op de helft al zo veel ben aangekomen, vrees ik dat ik boven het gemiddelde uit ga komen.

Een collega vertelde dat ze lichter na de bevalling was dan ervoor. Dat ga ik niet halen. Het kan ook anders, een vriendin die net bevallen is, had de 100 kilo aangetikt.

Gewichtstoename hoort erbij en ik ga zeker ook niet lijnen. Wel let ik op wat ik eet, niet teveel snoep en snacks. Maar leuk is anders...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten