donderdag 31 mei 2012

Extra hartklopje

Dinsdag lag ik op de verloskundige-tafel. Samen gingen we naar het hartslagje luisteren. Ik ben iedere keer toch een beetje blij als ik het hartje hoor. Met een glimlach zei de verloskundige, oh dit kan een hartafwijking zijn. Pardon! Ze hoorde een extra hartslagje om de 10 slagen. Ik vroeg om meer verduidelijking, want 1 zin en het woord 'hartafwijking' vond ik wat summier. Ze zei dat het waarschijnlijk niets is, maar dat ik in ieder geval op controle moest bij het ziekenhuis.

De afspraak bij het ziekenhuis was voor de volgende dag gemaakt. Meer zenuwachtiger dan ik wilde zijn, zat ik in de wachtkamer. Na 3 kwartier wachten en 3 doktoren, was de conclusie dat er sporadisch een klein extra hartkloping hoorbaar is. Voor de rest geen afwijkingen zichtbaar. Het schijnt vaak voor te komen in de ontwikkeling van een hartje en 9 van de 10 keer is het niets. Nu ben ik best weer gerustgesteld.

Om zekere voor het onzekere te nemen, sta ik voorlopig onder extra controle. Waarschijnlijk extra echos en weekelijkse bezoekjes bij de verloskundige. Leuk is anders, maar wel beter zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten