maandag 20 augustus 2012

Voetenbadje

Afgelopen weekend bewees maar weer dat moeders het beste advies geven. Op het feestje van mijn zus probeerde ik me zo koel mogelijk te houden. Om de hitte te lijf te gaan, zat ik in de schaduw, bleef ik uit de buurt van rennende kinderen, dronk veel water en af en toe hield ik mijn polsen onder koud water. Ik slaagde redelijk. Halverwege het feestje kwam mijn moeder op het lumineuze idee om een emmer met koud water te pakken voor mijn voeten. Dat was lekker! Ik kan iedere zwangere aanraden om met deze warme temperaturen heerlijk met de voeten in een koud badje te gaan zitten. Ik knapte helemaal op. Met mijn voeten koud en afgekoeld was ik heerlijk ontspannen en heb ik nog uren doorgekletst.

Zondag had ik weer een feestje. Mijn moeder belde nog om te zeggen dat ik me niet moest schamen en gewoon om een voetenbadje moest vragen. Begrijpt iedereen, als je 39 weken zwanger bent! en weer was het zooo comfortabel. Als een plantje met de wortels in het water. Ik ben veel langer gebleven dan gepland, maar ik zat ook zo lekker. Als het zo warm is, zou eigenlijk iedereen een badje moeten hebben. Dan zit het hele gezelschap er een stuk ontspannender bij!

Dus mijn tip van de dag is; ga lekker met je voeten in een koud badje en pak er een lekker boek of tijdschrift bij, aaahhhhh.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten