woensdag 22 augustus 2012

Ziekenhuistas

Soms moet ik wel lachen om mezelf. Zo heb ik sinds enkele weken mijn 'vluchtkoffer' klaar staan. Voor de vulling heb ik ter inspiratie op internet gekeken. Daar vond ik geen gebrek aan lijstjes en adviezen wat er allemaal in die tas moet. Dus ik, met mijn verstand uit het raam, heb alles verzameld en ingeslagen.

Wat er vaak aangeraden wordt is duivensuiker (dextroenergie). Het idee is dat je op moeilijke momenten snel suiker tot je kan nemen, zodat je de kracht hebt om door te zetten. Het stond serieus op mijn boodschappenlijstje voor de Albert Heijn. Voor het schap bedacht ik me nog net dat ik ditzelfde advies had gekregen voor mijn eindexamen op de middelbare school. Ik ben daar behoorlijk misselijk van geworden. Ik eet namelijk normaal gesproken helemaal geen druivensuiker! In plaats daarvan heb ik fruitella meegenomen :) Slaat ook nergens op. Wellicht associeer ik een tas inpakken met vakantie gaan en vroeger hadden wij altijd fruitella op de achterbank.

Veelvuldig had ik ook gelezen dat ik warme sokken moest inpakken. Veel vrouwen krijgen namelijk koude voeten tijdens de bevalling en dat werkt de voortgang tegen. Ik moest even zoeken in mijn kast waar mijn winter sokken lagen. Het is tenslotte zomer...Hoe ik koude voeten ga krijgen met dit weer is me een raadsel. Van wanhoop steek ik mijn oververhitte voeten in koude voetenbaden, omdat het anders niet te harden is. Maar ik heb een stel warme sokken in mijn ziekenhuistas zitten, just in case.

Voor rugweeën, las ik, is een warme kruik verlichtend. Nu heb ik een kruik die ik in de hele koude wintermaanden gebruik. Hij vulde wel een kwart van mijn tas. Uiteindelijk heb ik deze kruik er toch maar weer uitgehaald. Vanwege het warme weer kan ik me niet voorstellen dat ik een kruik in mijn rug ambieer en bij de ziekenhuisvoorlichting begreep ik dat ze kruiken in huis hebben. Met de kruik weg, blijft er tenminste nog ruimte over voor verse kleren voor mijn man en mij :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten