woensdag 21 maart 2012

It's a.....

Wanneer ik 20 weken zwanger ben, wil ik heel graag weten of het een jongetje of meisje is. Uiteraard ben ik supernieuwsgierig, maar het heeft ook een praktische reden. Zo hoef ik maar over 1 naam na te denken en weet ik of ik jurkjes uit de rekken kan trekken. Iedereen mag het ook weten. Ik heb wel eens spannende verhalen gehoord dat beide ouders het niet wisten, maar de uitslag wel in een enveloppe in de keuken lag. Ze hebben zich beide kunnen inhouden tot de geboorte. Dat zou mij niet lukken.

In Amerika is er een trend ontstaan om een Gender Release Party te geven. Op het partijtje krijgen alle aanwezigen tegelijk (dus ook de ouders) te horen wat het gaat worden. De uitslag wordt door de dokter naar de bakker gestuurd. De bakker bakt een taart waarvan de vulling of blauw of roze is. De genodigden komen in de kleur gekleed dat ze denken dat het wordt. Tijdens het feestje snijden de ouders de taart aan en onthullen zo het geslacht. In onderstaand filmpje kun je zien hoe dat in zijn werk gaat. 


Voor zulke praktijken ben ik echt te nuchter. Ik denk dat ik het gewoon vertel. Dan is het gelijk duidelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten